Automat włączający światła part 1 - Strona 7

  szukane wyrażenia:   automat  -  wiate
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-04-16 20:46:43, WilK pisze:
Numery przekaźników dla Mk5/6: niebieski - typ "A" - 86 AG 7K057 AA zielony - typ "C" - 86 GG 14K083 AA dla Mk7 niebieski - typ "A" - 83 BG 13A025 CA zielony - typ "C" - 93 BG 13A052 A1B A oznaczenia przekaźników (w części nas interesującej) na obrazku poniżej. (...)


Tylko w kwestii komentarza - po patrzyłem w Micro i jeżeli chodzi o przekaźnik do MK7 zielony, to ma trochę inny nr katalogowy - wkradł się mały błąd edytorski: jest 93BG 13A052 A1B, a powinno być chyba 93 BG 13A025 A1B.
Jeszcze podany typ "C" jest do świateł mijania i do przeciwmgielnych przednich.
W każdym wypadku powinien być chyba 93BG 13A025 A1B (FINIS 1030360) czyli typ "AJ", który ma nieco inną numerację nóżek i wygląda tak:



Nie wiem jak typ "C" wygląda w środku - być może jest taki sam.

Natomiast wg Micro niebieski ma nr 86AG 7K057 AA (6153497).
Podany 93BG 13A025 CA to jest wg Micro właśnie dokładnie podany przez Wilka typ "C" (czyli zielony).

Podsumowując wg mnie potrzebne są:
- zielony 93BG 13A025 A1B (FINIS 1030360) typ "AJ"
- niebieski 86AG 7K057 AA (FINIS 6153497) typ "A"



[ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2007-04-26 09:49:38 ]
  
 
Cytat:
2007-04-23 22:16:14, Kielek pisze:
Tylko w kwestii komentarza - po patrzyłem w Micro i jeżeli chodzi o przekaźnik do MK7 zielony, to ma trochę inny nr katalogowy - wkradł się mały błąd edytorski: jest 93BG 13A052 A1B, a powinno być chyba 93 BG 13A025 A1B. Jeszcze podany typ "C" jest do świateł mijania i do przeciwmgielnych przednich. W każdym wypadku powinien być chyba 93BG 13A025 A1B (FINIS 1030360) czyli typ "AJ".

Nie wiem jak typ "C" wygląda w środku - być może jest taki sam. Natomiast wg Micro niebieski ma nr 86AG 7K057 AA (6153497). Podany 93BG 13A025 CA to jest wg Micro właśnie dokładnie podany przez Wilka typ "C" (czyli zielony). Podsumowując wg mnie potrzebne są: - zielony 93BG 13A025 A1B (FINIS 1030360) typ "AJ" - niebieski 86AG 7K057 AA (FINIS 6153497) typ "A"



Co prawda ja też korzystałem z McPłytki przy podawaniu numerów, ale może mam starą McPłytkę. Jeśli są jakieś pomyłki, przepraszam. Jednakże pisałem również, że ważne są wyprowadzenia przekaźników i że niekoniecznie muszą być przecież fordowskie.

Podawałem takie numery przekaźników
dla Mk5/6:
niebieski - typ "A" - 86 AG 7K057 AA
zielony - typ "C" - 86 GG 14K083 AA

dla Mk7
niebieski - typ "A" - 83 BG 13A025 CA
zielony - typ "C" - 93 BG 13A052 A1B

I rzeczywiście w tym ostatnim powinno być 13A025, a nie 13A052.

Podając typy "A" i "C" miałem na myśli układ wyprowadzeń właśnie wg McPłytki. Możliwe że moja wersja jest do d...

W każdym razie odnosząc się do uwag edytorskich Kiełka i konsolidując temat - zielony przekaźnik potrzebujemy o nr katalogowym 93 BG 13A025 A1B a niebieski o nr 86 AG 7K057 AA

Natomiast wytargam dziś swoją skrzynkę (z działającym układem) i dokładnie sprawdzę jak które piny w gniazdach odpowiadają którym przewodom, bo problem zrobił się ogólnopolski


  
 
mój problem rozwiązał inny przekaznik więc wynika z tego że zielony typ C nie równy zielonemu i 93BG13A025A1B nie działa w mk 6 natomiast na 100% działa zielony wyjęty ze scorpio z numerem 83BG13A025CA 40/35A a zamiast niebieskiego jak kolega Borys pisał wystarczy zewrzeć w R20 szerokie piny..(dzięki za wyrozumiałość i porady ! )
teraz jechałem w ciemnościach i tak jak ktoś pisał te "dzienne" świecą troche słabiej niż jak normalnie zespolonym się włączy

[ wiadomość edytowana przez: Michal_Zabrze dnia 2007-04-24 21:40:58 ]
  
 
dzis sobie jezdze i co odkrywam ...zalacza sie wszystko elegancko ale przekrecam zespolony na postojowe i wlaczaja sie same postojowe przekrecam na mijania i nadal tylko postojowki swieca... co wiecej stracilem dlugie! czy to normalne?
  
 
Witam
Tylko proszę na mnie nie krzyczeć za moje pytania
czytam Wasze posty i nie wiem za bardzo o co chodzi kiedy światła mają sie same włączać ?? U mnie po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka świeca się postojowe.
Czy chodzi o to by światła zapalały się po włączeniu zapłonu czyli w chwili zapalenia się kontrolek na desce rozdzielczej ??

Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość
Pozdrawiam Łukasz
  
 
Cytat:
2007-04-24 22:54:12, l_uk pisze:
Witam Tylko proszę na mnie nie krzyczeć za moje pytania czytam Wasze posty i nie wiem za bardzo o co chodzi kiedy światła mają sie same włączać ?? U mnie po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka świeca się postojowe. Czy chodzi o to by światła zapalały się po włączeniu zapłonu czyli w chwili zapalenia się kontrolek na desce rozdzielczej ?? Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość Pozdrawiam Łukasz



Nie, chodzi o to żeby zapalały się po załączeniu silnika, ale tylko gdy alternator osiągnie napięcie ładowania.
  
 
Cytat:
Nie, chodzi o to żeby zapalały się po załączeniu silnika, ale tylko gdy alternator osiągnie napięcie ładowania.



Wielkie dzięki za wyjaśnienie TomVoo
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-04-24 16:15:44, Michal_Zabrze pisze:
mój problem rozwiązał inny przekaznik więc wynika z tego że zielony typ C nie równy zielonemu i 93BG13A025A1B nie działa w mk 6 natomiast na 100% działa zielony wyjęty ze scorpio z numerem 83BG13A025CA 40/35A a zamiast niebieskiego jak kolega Borys pisał wystarczy zewrzeć w R20 szerokie piny..(dzięki za wyrozumiałość i porady ! ) teraz jechałem w ciemnościach i tak jak ktoś pisał te "dzienne" świecą troche słabiej niż jak normalnie zespolonym się włączy [ wiadomość edytowana przez: Michal_Zabrze dnia 2007-04-24 21:40:58 ]



Wystarczy zmostkować rezystor (na pierwszej stronie tego wątku mostek żółty przewód).

Cytat:
2007-04-24 20:10:10, koniuXR3i pisze:
dzis sobie jezdze i co odkrywam ...zalacza sie wszystko elegancko ale przekrecam zespolony na postojowe i wlaczaja sie same postojowe przekrecam na mijania i nadal tylko postojowki swieca... co wiecej stracilem dlugie! czy to normalne?



No właśnie, to są zawiłości Ale pracuję nad tym.
  
 
witam u mnie też ten zielony ni działał dałem inny i postojowe działają ale po zwarciu szerokich pinów w R20 mijania nie świecą więc mam pytanie do Wilka gdzie jest ten rezystor który trzeba zmostkować bo jestm zieony z tego tematu i czy wtedy też trzeba dać mostek w R20 czekam na radę skrzynkę mam taką jak Michał


[ wiadomość edytowana przez: okop dnia 2007-04-25 14:18:19 ]
  
 
a czy jak sie zalozy te oryginalne pzrekazniki w MKVII to beda sie zalaczaly swiatla w tedy jak zacznie ladowac alternator czy od razu po pzrekreceniu kluczyka, bylem dzis w kilku sklepach i nigdzi enia maja takich pzrekaznikow o symbolach podanych w tym poscie
  
 
Cytat:
2007-04-25 16:18:30, Kamil_K pisze:
a czy jak sie zalozy te oryginalne pzrekazniki w MKVII to beda sie zalaczaly swiatla w tedy jak zacznie ladowac alternator czy od razu po pzrekreceniu kluczyka, bylem dzis w kilku sklepach i nigdzi enia maja takich pzrekaznikow o symbolach podanych w tym poscie



Najlepiej w ASO (ale najdrożej ) albo pytać na Alegro
  
 
Dobra ja mam problem... zrobilem uklad zworujac sie na schemacie WILKa na przekazniku z tym ze diode wsadzilem takze na postojowki... i niestety dzieje sie tak ze jak wlacze takze swiatla na wlaczniku to moge wyjac kluczyk a zaplon dalej jest... zaplon gasnie w momencie wylaczenia swiatel na wlaczniku... u kumpla w mondeo poradzilem sobie z tym w taki sposob ze zasilanie (styk 30) wzialem nie z zasilania na ktorym zawsze jest 12V, ale z takiego w ktorym pojawia sie 12V po przekreceniu kluczyka, no i tak wszystko dziala... czego jest wina ze wedlug schematu WILKa sie tak dzieje.. schematu czy mojego podlaczenia?
  
 
Dla MK5 i MK6, na fotce zaznaczyłem w którym miejscu powinna być zworka.



Mam nadzieję że nic nie pokręciłem, Wilku popraw jeżeli jest żle.
  
 
Cytat:
2007-04-25 21:37:24, sielak pisze:
Dobra ja mam problem... zrobilem uklad zworujac sie na schemacie WILKa na przekazniku z tym ze diode wsadzilem takze na postojowki... i niestety dzieje sie tak ze jak wlacze takze swiatla na wlaczniku to moge wyjac kluczyk a zaplon dalej jest... zaplon gasnie w momencie wylaczenia swiatel na wlaczniku... u kumpla w mondeo poradzilem sobie z tym w taki sposob ze zasilanie (styk 30) wzialem nie z zasilania na ktorym zawsze jest 12V, ale z takiego w ktorym pojawia sie 12V po przekreceniu kluczyka, no i tak wszystko dziala... czego jest wina ze wedlug schematu WILKa sie tak dzieje.. schematu czy mojego podlaczenia?



Wiem o tej niedogodności. W weekend zamieszczę poprawione, przetestowane schematy. Wina jest jak najbardziej moja, wynikająca co prawda ze specyfiki Forda.

Cytat:
2007-04-25 16:18:30, Kamil_K pisze:
a czy jak sie zalozy te oryginalne pzrekazniki w MKVII to beda sie zalaczaly swiatla w tedy jak zacznie ladowac alternator czy od razu po pzrekreceniu kluczyka, bylem dzis w kilku sklepach i nigdzi enia maja takich pzrekaznikow o symbolach podanych w tym poscie



Nie. W momencie włączenia zapłonu będą się załączać zarówno postojowe jak i mijania.

Cytat:
2007-04-25 22:05:08, Miro pisze:
Dla MK5 i MK6, na fotce zaznaczyłem w którym miejscu powinna być zworka. Mam nadzieję że nic nie pokręciłem, Wilku popraw jeżeli jest żle.



Miro jak zwykle przedstawił kwintesencję w sposób doskonały. Zworka ma być w tym dokładnie miejscu.
  
 
W czoraj zamontowałem u siebie swoją modyfikację układu Wilka.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Dodatkowy zastosowany przekaźnik powinien działać w trybie NC (normalnie zamknięty)

Oczywiście wszystko działa bez zarzutu. Jest to wersja dla ludzi którzy tak jak ja nie posiadają pinów w skrzynce do wpięcia przekaźników zielonego i niebieskiego. Pozwoliłem sobie na małą relację. UWAGA! Duże JPGI

Tak wygląda złożony układzik:


Zaczynamy od lokalizowania przewodów w wiązce idącej do skrzynki bezpieczników:


W następnej kolejności odizolowujemy kable. Szary od postojówek musimy rozciąć. Wszystko wg schematu.


Potem trzeba już tylko wszystkie metalowe i odkryte części zaizolować. Ja użyłem do tego taśmy izoyjnej



Całość upychamy nad skrzynką bezpieczników i cieszymy się z działającego automatu do świateł.



[ wiadomość edytowana przez: siekier82 dnia 2007-04-26 08:34:11 ]
  
 
Siekier82, mała prośba. Prześlij tą fotorelację z ewentualnymi uwagami i spostrzeżeniami Politykowi. Wątek o fotorelacjach jest już podwieszony.

EDIT:

Aha, diody na pozycyjne powinny wg mnie mieć obciążalność co najmniej 3A.
  
 
Spoko. Poszedł priv.

Co do tych diód to masz racje. Ja u siebie zastosowałem 1N5405. One akurat mają 3A. Można zastosować praktycznie wszystkie które zaczynają się na 1N54XX.
  
 
Witam.

Co do przekaźników, to do mkVII zamiast tych przekaxników po 50-60zł, to mozna zastosować zwykłe po 5zł. sA takie same, tylko tańsze i czarne. No chyba, ze komus zalezy na kolorach.
  
 
Cytat:
2007-04-26 08:50:45, Slawko pisze:
Witam. Co do przekaźników, to do mkVII zamiast tych przekaxników po 50-60zł, to mozna zastosować zwykłe po 5zł. sA takie same, tylko tańsze i czarne. No chyba, ze komus zalezy na kolorach.



  
 
wodzu a ja nadal czekam za jakims schemacikiem do mk4, kiedys samemu robilem atkie cudo ale chetnie skorzystam gotowca